Správa domu v ekonomickej oblasti

  • vedenie samostatných účtov v banke pre každý spravovaný dom,
  • vedenie samostatných analytických účtov a účtovnej agendy zobrazujúcej finančný a účtovný stav hospodárenia oddelene za každý spravovaný bytový dom, resp. vchod,
  • sledovanie a kontrola cenovej, technickej a vecnej správnosti faktúr a odoberaných plnení spojených s užívaním bytov v bytovom dome v spolupráci so zástupcom vlastníkov,
  • odborná starostlivosť o zverené finančné prostriedky,
  • vedenie fondu prevádzky, údržby a opráv, zástupcovi vlastníkov je štvrťročne doručovaný podrobný prehľad tvorby a čerpania fondu,
  • plánovanie tvorby fondu prevádzky údržby a opráv spoločných častí a zariadení domu a jeho použitie po odsúhlasení vlastníkmi bytov a nebytových priestorov v dome,
  • ak sa na účte fondu údržby a opráv domu naakumulujú prostriedky, na základe rozhodnutia vlastníkov zabezpečíme zhodnotenie týchto prostriedkov termínovaným vkladom v banke,
  • príprava podkladov a sprostredkovanie úverov, finančnej výpomoci a štátnych dotácií v rámci komplexnej obnovy bytových domov  resp. v rámci odstraňovania tzv. systémových porúch domov,
  • vedenie a sledovanie úverových účtov a splátkových kalendárov,
  • poistenie domu v rozsahu požadovanom vlastníkmi bytov

Správa domu v technicko - prevádzkovej oblasti

  • Obstaranie alebo poskytovanie plnení spojených s užívaním bytov:
    1. dodávka tepla na vykurovanie,
    2. dodávka teplej úžitkovej vody – TÚV (teplo na ohrev vody + studená voda na ohrev),
    3. dodávka studenej pitnej vody z verejného vodovodu - SV a odvádzanie odpadových vôd,
    4. odvádzanie zrážkových vôd,
    5. dodávku elektrickej energie do spoločných častí a spoločných zariadení domu,
    6. prevádzka, opravy a údržba výťahov,
    7. montáž a výmeny vodomerov na studenú a teplú vodu, v časových lehotách stanovených zákonom alebo všeobecne záväzným právnym predpisom,
    8. montáž a výmeny pomerových meračov tepla na radiátoroch,
    9. upratovanie spoločných priestorov bytového domu, zimná údržba priľahlých komunikácii podľa platného VZN,
    10. prevádzka, opravy a údržba spoločnej televíznej antény a televíznych káblových rozvodov, úhrady  licenčných poplatkov a poplatkov za autorské práva,
    11. deratizačné, dezinsekčné a dezinfekčné služby v spoločných priestoroch domu,
    12. nepretržitá pohotovostná a havarijná služba (vodovodné a plynovodné rozvody, kúrenie, elektroinštalácia, výťahy)
  • vedenie obchodných zmlúv s dodávateľmi služieb, prác a materiálov,
  • vedenie technickej a projektovej dokumentácie domov, pasportov domov, technickej a projektovej dokumentácie vyhradených technických zariadení, harmonogramov ich revízií, dokumentácie opráv spoločných častí a spoločných zariadení domu, príslušenstva domu,
  • vykonávanie pravidelných obhliadok domu a predkladanie návrhov na údržbu, opravy a skvalitnenie parametrov domu (zateplenie domu, hydraulické vyregulovanie tepelnej sústavy domu, hydronické vyváženie cirkulácie teplej úžitkovej vody, zavedenie pomerových rozdeľovačov vykurovacích nákladov, riešenie systémových porúch jednotlivých domov a podobne),
  • vypracovanie ročného plánu údržby a opráv domu,
  • vykonávanie údržby a opráv spoločných častí a zariadení domu,
  • kompletné zabezpečenie investičných akcií na rekonštrukciu a modernizáciu domu,
  • spracovanie podkladov a podanie žiadostí za účelom získania štátnych dotácií na odstránenie systémových porúch domu,
  • spracovanie podkladov a podanie žiadostí za účelom získania úverov zo Štátneho fondu rozvoja bývania a Vládneho programu pre zatepľovanie,
  • zabezpečovanie projekčných prác, stavebného povolenia a stavebného dozoru,
  • transparentný výber dodávateľských firiem  formou výberového konania za priamej účasti vlastníkov bytov,
  • odborné prehliadky a skúšky vyhradených technických zariadení: plynových, zdvíhacích (výťahy) a elektrických zariadení, bleskozvodov, požiarnych hydrantov v predpísaných časových intervaloch podľa platných právnych predpisov a odstránenie závad z týchto prehliadok a skúšok,
  • atesty energetickej hospodárnosti domu a spoločných zariadení domu,
  • evidencia a likvidácia poistných udalostí,
  • zabezpečenie požiarnej ochrany,

Správa domu v oblasti služieb spojených s užívaním bytov

  • výpočet výšky mesačných preddavkov na úhradu dodávaných plnení, tovarov a služieb spojených s užívaním bytov pre vlastníkov bytov na základe skutočných nákladov z  predchádzajúcich období. Aktualizácia je vykonávaná automaticky po ročnom vyúčtovaní,
  • možnosť platenia úhrad prostredníctvom dokladu SIPO,
  • vedenie priebežnej evidencie platieb od vlastníkov bytov,
  • vedenie evidencie neplatičov,
  • vedenie evidencie upomienok a výziev pre neplatičov, splátkových kalendárov,
  • vymáhanie nedoplatkov,
  • vypracovanie a doručenie ročného vyúčtovania na jednotlivých vlastníkov za dodané plnenia, tovary a služby v termíne do 31.5. nasledujúceho roka,
  • zasielanie preplatkov  z vyúčtovania do 15 dní od jeho doručenia,
  • vypracovanie a doručenie správy o činnosti správcu v termíne do 31.5. nasledujúceho roka,
  • vybavovanie reklamácií ročného vyúčtovania jednotlivých vlastníkov,
  • vedenie evidencie počtu osôb využívajúcich služby v dome,
  • vedenie evidencie bytových meradiel,
  • vykonávame diaľkové/rádiové odpočty bytových meradiel - rýchly a pokrorkový spôsob odpočtu,
  • organizácia a výkon odpočtov  v spolupráci so zástupcom vlastníkov

Správa domu v oblasti bytovo-právnej

  • vedenie zmlúv o výkone správy, zmlúv o nájme spoločných častí domu a spoločných zariadení domu,
  • uzatváranie zmlúv o nájme spoločných častí a spoločných zariadení v dome v mene vlastníkov po schválení podmienok nájmu vlastníkmi bytov,
  • vedenie a aktualizácia evidencie vlastníkov bytov a nájomcov spoločných priestorov v dome,
  • evidencia vymáhania pohľadávok, dokumentácie súdnych sporov a inej právnej agendy,
  • zastupovanie vlastníkov bytov pri vymáhaní škody, ktorá im vznikla činnosťou tretích osôb,
  • podávanie návrhov na vydanie platobného rozkazu za účelom uspokojenia pohľadávok voči neplatičom,
  • zastupovanie vlastníkov bytov v sporoch týkajúcich sa domu na súde,
  • podávanie návrhov na exekučné konanie na uspokojenie pohľadávok vzniknutých z právnych úkonov týkajúcich sa bytu alebo prenajatého spoločného priestoru,
  • podávanie návrhov na vykonanie dobrovoľných dražieb bytu, na uspokojenie pohľadávok vzniknutých z právnych úkonov týkajúcich sa bytu alebo prenajatého spoločného priestoru,
  • evidencia, prešetrovanie a vybavovanie sťažností, oznámení a podnetov vlastníkov bytov, ktoré súvisia s výkonom správy domu,
  • uzatváranie pracovných zmlúv, dohôd o výkone práce a príkazných zmlúv v mene vlastníkov za účelom výkonu prác a služieb v dome,
  • zvolávanie schôdzi vlastníkov, organizácia a zabezpečenie písomných hlasovaní

Ďalšie služby

  • SBD IV Košice prostredníctvom internetu a mobilných služieb poskytuje aj svoje progresívne elektronické služby (pre podrobňejšie informácie kliknite na odkaz),
  • Všetky  pracoviská  SBD IV majú zabezpečenú priamu telefónnu linku a e-mailovú schránku, čo umožňuje klientom priamy kontakt so zodpovednými pracovníkmi,
  • Za účelom skvalitnenia komunikácie medzi správcom a zástupcami vlastníkov SBD IV organizuje v príjemnom prostredí pravidelne každoročne 2-dňové školenia zástupcov vlastníkov, na ktorých sú podrobne informovaní o legislatívnych zmenách a  naj–aktuálnejších otázkach správy a údržby domov. V rámci týchto školení je vytvorený dostatočný priestor pre vzájomnú výmenu skúseností aj medzi zástupcami vlastníkov domov navzájom.